Jak dobrze rozpocząć dzień?

Masz problemy ze wstawaniem? Z chęcią pospałabyś/pospałbyś jeszcze trochę? Nie czujesz siły i nie masz energii?

Poniżej piszę o tym co mi pomaga w dobrym rozpoczęciu dnia.

Przed pójściem spać

1. Nie najadaj się na noc – ostatni posiłek zjedz ok 18:00. Spać idź pomiędzu 22:00-23:00.

2. Otwórz okno i przewietrz pokój.

3. Wyłącz urządzenia elektroniczne (telefon, wifi) – jeżeli czytasz to przed pójściem spać nie rób tego na czytnikach elektronicznych, gdyż ostatnie badania wykazały, że to utrudnia regenerujący sen.

4. Jak już położysz się do łóżka:

  • Wycisz umysł i uspokój ciało wykonując kilka głębokich wdechów i wydechów wyobrażając sobie, że wszystkie troski dnia codziennego opuszczają umysł i ciało.
  • Podziękuj za ten dzień, wyraź wdzięczność za to, co masz, dostałaś/eś, doświadczyłaś/eś  w danym dniu.
  • Pomyśl o czymś miłym i przyjemny a nie o tym czego nie zrobiłaś/eś lub co masz zaplanowane na jutro.

Zanim wstaniesz z łóżka

1. Rano, zaraz po przebudzeniu, przeciągnij się jak kot – poruszy to krążenie krwi i energii.

2. Wykonaj masaż twarzy – obie dłonie (częścią wewnętrzną) połóż na twarzy, po obu stronach nosa tak, aby palce środkowe dotykały górnej części nosa. Pozostałe palce swobodnie spoczywają na twarzy. Przesuń dłonie do góry w kierunku czoła i włosów. Palce środkowe ślizgają się wzdłuż nosa i środkowej części czoła. Na wysokości czoła dłonie rozchodzą się na boki i schodzą w dół głowy głaszcząc boki twarzy. Powtórz 20 razy.

3. Wnętrzem dłoni lekko opukaj całe ciało – pobudzi to krążenie krwi i energii.

4. Wykonaj okrążenia stóp, zegnij je w kierunku do siebie i od siebie a następnie rozstaw szeroko palce stóp.

5. Podeszwą jednej stopy pocieraj drugą nogę od grzbietu stopy do palców poprzez piszczel aż do kolana. Powtórz na drugiej nodze – wspomoże to trawienie.

6. Weź kilka głębokich wdechów, uśmiechnij się do siebie i powiedz DZIEŃ DOBRY nowemu dniu.

7. Napij się ciepłej wody z cytryną i zjedz śniadanie.

Jeżeli myślisz, że to jest nie do wykonania, że nie masz rano na to czasu i znajdujesz wiele innych wymówek to tym bardziej powinnaś to zrobić.
Takie myślenie to zapewne jeden z twoich mechanizmów obronnych, programów, które zamieszkują w Twoim umyśle i ciele i uniemożliwiają Ci sięganie po to czego potrzebujesz.

Powiem jeszcze jedno – wiem, że możesz to zmienić !

A więc 1,2,3 do dzieła !

P.S. Przyjrzyj się też jakie były Twoje początki życia. Jak przebiegał poród? Czy był wywoływany? Czy podane było znieczulenie? Czy było cesarskie cięcie?