Jak nie myśleć o pracy po pracy?

Jak nie myśleć o pracy po pracy? Łatwiej niż myślisz… Wystarczy, że zrobisz tą jedną rzecz, o której pisze w poniższym artykule.

Jakże świetnie byłoby gdybyśmy wraz z wyłączeniem komputera i wyjściem z pracy przestali o niej myśleć. Rzeczywistość jest jednak inna. Te myśli nie wiadomo skąd i kiedy się pojawiają. Dlaczego?

Nasz umysł nieustannie tworzy myśli. Myśli są w porządku pod warunkiem, gdy nie wywołują w nas napięcia i nie utrudniają nam życia. Idealnie byłoby, abyśmy pozwalali tym myślom swobodnie przepływać. Wszyscy wiemy, że różnie to bywa. Od jednej myśli do drugiej i tworzy się cała historia. Pojawia się napięcie, które uniemożliwia nam skupienie się na zadaniu i ogranicza nasze działania. Następnie możemy zacząć odczuwać lęk, frustrację, złość. Pogorszeniu ulega nasze samopoczucie. Nasze działania zostają ograniczone a nasza umiejętność efektywnego rozwiązywania problemów zaburzona. Zdolność postrzegania i świadomość ulega zawężeniu.

I tak zamiast cieszyć się czasem wolnym, zająć się innymi sprawami, hobby, zabawą czy wypoczynkiem czujemy się coraz bardziej zmęczeni i zniechęceni. A to przekłada się na nasze relacje z bliskimi, przyjaciółmi, kolegami z pracy. Ma wpływ na jakość wyknywanej pracy, poczucie satyskacjii i zadowolenia.

Jak przestać myśleć o pracy po pracy?

TO PROSTE ==> Zacznij wsłuchiwać się w otaczające Cię dźwięki!

#1. Gdziekolwiek jesteś, skup się teraz na dźwięku. Przenieś uwagę z tego, co robisz na dźwięki z otoczenia: szmer lodówki, wentylatora, szum aut, śpiew ptaków etc. Pomiń muzykę i ludzkie głosy.

#2. Co się dzieje teraz z Twoimi myślami? 

Zatrzymują się na chwilę, aby ponownie się pojawić. Znowu zaczynają coraz szybciej przebiegać przez głowę: „muszę jeszcze odpowiedzieć na tego maila”, „mam do wykonania 3 pilne telefony” „muszę odzwonić do mamy/męża/żony”, „trzeba zrobić zakupy”, „to ćwiczenie jest bezsensu” itd.  

#3. Gdy tak się dzieje, ponownie przenieś uwagę na dźwięki otoczenia.

Gdy przenosisz uwagę na dźwięk myśli stają się tłem dla tego, co słyszysz, świadomość się poszerza a ciało rozluźnia.
Gdy poddasz się tym myślom i pozwolisz im się rozpędzić Twoja świadomość zawęzi się, pojawia się napięcie i nie słyszysz już dźwięków.

Jak pewnie zaobserwowaliście myśli wracają i wracają i warto wyrobić sobie nawyk zatrzymywania tego strumienia i świadomego nim kierowania.

Jak wyrobić w sobie nawyk?

Aby wzmocnić pewne cechy i nasze umiejętności potrzebujemy więcej doświadczeń. Tak się uczy mózg, którego cechą jest nauroplastyczność.

Regularne doświadczenia, powtarzanie, utrwalanie zwiększa aktywację sieci neuronów . Powtarzająca się aktywność neuronalna tworzy trwałe struktury neuronalne w mózgu, dosłownie wydeptywane są nowe ścieżki w mózgu. Im częściej powtarzamy daną czynności tym bardziej się ona nam utrwala. 

Tak więc do odzieła! Będzie to wymagać trochę dyscypliny ale warto bo efetky mogą Was zaskoczyć!

Zobacz też następny wpis JAK PORADZIĆ SOBIE Z GONITWĄ MYŚLI?