Uwalnianie niepokoju, lęku i przywracanie spokoju

Stosujemy  gdy odczuwamy lęk, niepokój lub inne trudne bądź przytłaczające emocje.

Ta prosta technika wspiera uwalnianie niepokoju, lęku, stresu, napięć,
wycisza umysł i pracę układu nerwego. Pomaga zebrać myśli i poprawia jasność myślenia.

Przynosi uspokojenie, wyciszenie, rozluźnienie co pozwola nam spojrzeć na dany problem czy sytuację z innej spokojniejszej perspektywy.

Pomaga przy pracy wymagającej wysiłku umysłowego oraz zawsze wtedy, gdy towarzyszy nam napięcie nerwowe.

Przydatna w stresujących sytuacjach np.: trudna rozmowa, egzamin, spotkanie, gdy odczuwamy tremę.

Można ją wykonywać wszędzie, w biurze w pracy, w domu.

Jak ją wykonać?

Najlepiej usiądź. Postaw stopy na podłodze. Znajdź oparcie dla pleców. Poczuj jak krzesło na którym siedzisz daje Ci oparcie.
Jeżeli stoisz – oprzyj się o ścianę, drzwi
Jeżeli leżysz – poczuj łóżko, matę, poczuj jak daje Ci oparcie, oddaj ciężar ciała.

  • Jedną dłoń połóż na potylicy a drugą na czole. Nie ma znaczenie czy lewa czy prawa z przodu.
  • Dłonie na głowie trzymaj do momentu, aż się uspokoisz lub poczujesz ulgę. Pamiętaj o swobodnym wdechu i wydechu.
  • Możesz wyobrażać sobie, że wraz z wydechem Twoje ciało i umysł opuszcza całe napięcie, ból, lęk oraz wszystko to co już Ci nie służy.
  • Za to wdech przynosi spokój, ukojenie i wyciszenie oraz jasność myślenia.

Obejrzyj film instruktarzowy:

Takie ułożenie dłoni pozwala na lepsze dokrwienie mózgu oraz umożliwia integrację przedniej i tylniej części mózgu.  W tym ułożeniu dłoni dotykamy również punktów neuronaczyniowych w wyniku czego usuwane są blokady i  pobudzany przepływ sił witalnych w danych narządach i ciele.  Uruchamiamy wrodzone zdolności organizmu do samoregulacji i samoleczenia.

Punkty neuronaczyniowe zostały odkryte przez chiropraktyka Dra Terenca Bennetta  w latach 30. XX w.  Zaobserwował on, że momencie stymulacji danego punktu następował wzorst przepływu krwi w organie, któremu dany punkt odpowiadał.   Wiązało się z to z większą dostawą składników odżywcyzch i tlenu do danego organu co wpływało na poprawę jego funkcjonowania. Punkty neuronaczyniowe zlokalizowane są głównie na głowie i twarzy

Opcjonalnie:

  • Jedną dłoń połóż na czole a drugą na srecu. Swobodnie oddychaj.
  • Jedną dłoń połóż na sercu a drugą na splocie słonecznym. Swobodnie oddychaj.
  • Tem sam chwyt możesz stosować gdy ktoś w twoim otoczeniu będzie potrzebował pomocy i wsparcia.

Od lat pomagam klientom w radzeniu sobie ze stresem, napięciami, emocjami i traumą. Jeżeli w chwili obecnej potrzebujesz wsparcia zapraszam na SESJE ON-LINE