DYI: Kołyska

To proste ćwiczenie pomoże utrzymać równowagę w systemie energetycznym ciała  a wykonywane regularnie wspiera utrzymanie dobrego zdrowia.

  • Masuje i rozciąga kręgosłup.
  • Wpływa na mięśnie brzucha.
  • Pobudza krążenie i przepływ limfy.
  • Aktywizuje oddech.

Jak wykonać kołyskę?

Ważne jest, aby wykonywać ją na miękkiej powierzchni, aby chronić kręgosłup.
Choć ćwiczenie to jest bezpieczne, tak jak w przypadku każdego zestawu treningowego, należy zachować zdrowy rozsądek. Nie wykonuj niczego, co mogłoby Ci zaszkodzić z uwagi na Twój stan zdrowia. Nigdy nie zmuszaj się i nie pozwalaj by ktoś zmuszał Cię do wykonywania czegoś, co jest poza Twoimi możliwościami. Pozycje te mogą być dostosowane do Twojej elastyczności, zgodnie z podanymi wskazówkami, aż osiągniesz większy zakres ruchu.

  1. Usiądź na macie lub dywanie.
  2. Obejmij rękami kolana, zegnij głowę do klatki piersiowej, aby broda dotykała mostka. Utrzymaj tę pozycję ciała przez cały czas wykonywania kołyski.
  3. Teraz zacznij się kołysać w tył, od pośladków, aż do podstawy  szyi, i z powrotem, aż dotkniesz stopami podłogi.
  4. Jeden cykl to kołysanie się w tył i w przód, do siadu. Powtórz cykl kilkakrotnie, aż poczujesz, że chcesz zakończyć.
  5. Początkowo możesz mieć mniejszy zakres kołysania. Niektórzy też wolą spleść ramiona pod kolanami lub chwycić się za łydki.

Wykonuję kołyskę zanim rano wstanę z łóżka.

DYI: Chwyt czołowo-potyliczny

Stosujemy, gdy boli nas głowa bądź w stresujących sytuacjach np.: trudna rozmowa, egzamin, spotkanie, gdy odczuwamy tremę.

Pomaga przy pracy wymagającej wysiłku umysłowego oraz zawsze wtedy, gdy towarzyszy nam napięcie nerwowe. Przynosi uspokojenie, wyciszenie, rozluźnienie co pozwoli nam spojrzeć na dany problem czy sytuację  z innej spokojniejszej perspektywy.

Continue reading

Spontaniczny taniec i świadomy ruch

Różne sytuacje życiowe wybijają nas z naszego ciała, oddzielają od niego. W wyniku przytłaczających zdarzeń nasze ciało sztywnieje, napinamy barki, zaciskamy gardło, pośladki, ciało robi się zimne, energia wycofuje się do środka, tętno się zmienia.

Do ciała możemy wrócić na wiele sposobów. Dla mnie takim sposobem jest spontaniczny taniec i świadomy ruch. Uwielbiam tańczyć na boso, sama ze sobą, daję się poprowadzić mojemu ciału.

Continue reading

MAMO, TATO POCZUJ CIAŁO – rzecz o dostrajaniu się do dziecka.

Jak stać się wartościowym i kompetentnym rodzicem? Jak lepiej rozumieć reakcje i zachowania dziecka? Jak odczytywać jego potrzeby i za nimi podążać?

Dzieci nie mają jeszcze odpowiedniego doświadczenia oraz siły wewnętrznej, aby samemu decydować o sobie, dlatego też potrzebują mądrego prowadzenia. Uważam, że w każdej relacji z dzieckiem to właśnie dorosły odpowiada za jej jakość. 

Continue reading

Dotyk Motyla w domu, szkole i przedszkolu

Pierwsze dni szkoły, pierwsze tygodnie i miesiące mogą być dla jednych ekscytujące a dla innych stresujące. Nowe dzieci, nowe otoczenie, nowe przedmioty, nowy opiekun i nowi koledzy.

Jako rodzice i osoby pracujące z dziećmi możemy poprzez delikatny dotyk wesprzeć dziecko, gdy stawia swoje pierwsze kroki w szkole (również przedszkolu i żłobku) oraz zapewnić mu poczucie bezpieczeństwa. Dzięki Masażowi Dotyk Motyla dziecko będzie sobie lepiej radzić w nowych sytuacjach.
Continue reading

Dotyk Motyla (Natura i Zdrowie)

Zapraszam do przeczytania artykuły który napisałam dla czasopisma Natura&Zdrowie.

Masaż dr Evy Reich to łatwa i prosta technika opracowana pierwotnie, aby wspierać budowanie więzi między rodzicami i dziećmi. Z czasem przekształciła się ona w skuteczne i wszechstronne narzędzie, wspomagające zdrowie i rozwój od poczęcia aż do śmierci.

Masażu może nauczyć się każdy, niezależnie od posiadanego wykształcenia i umiejętności. Można go stosować w gabinetach lekarskich i terapeutycznych, szpitalach, szkołach, biurze, w domach oraz we wszystkich innych okolicznościach, kiedy trzeba szybko i skutecznie udzielić wsparcia.

Continue reading